Jakie jest znaczenie „sporu dotyczącego karty kredytowej”?

17 lutego 2021
Category: Twojej Karty

6 wskazówek, jak oszczędzać, korzystając z najpopularniejszych aplikacji do dostarczania posiłków

Karty kredytowe to wygodny sposób płacenia za zakupy, ale czasami na wyciągu rozliczeniowym możesz znaleźć błąd. Witryna internetowa Departamentu Spraw Konsumenckich Hrabstwa Los Angeles wyjaśnia, że ​​masz pisemną skargę dotyczącą takich błędów poprzez spór dotyczący karty kredytowej. Prawo określa, jak to zrobić, w tym ramy czasowe i proces, w którym wystawca karty musi rozpatrzyć skargę.

Definicja

Spory dotyczące kart kredytowych występują w kilku różnych typach. Fair Credit Billing Act umożliwia kwestionowanie opłat za przedmiot, którego nie zamówiłeś lub za dostarczone towary lub usługi, które są uszkodzone lub niskiej jakości, wyjaśnia witryna Bankrate. Możesz również zakwestionować błędy matematyczne na wyciągach, nieprawidłowo zastosowane pieniądze lub płatności, które w ogóle się nie pojawiają.

Proces

Prześlij spór dotyczący karty kredytowej na piśmie i prześlij go z żądanym pokwitowaniem, radzi Departament Spraw Konsumenckich Hrabstwa Los Angeles. Na wyciągu rozliczeniowym znajduje się adres pocztowy do celów sporów. Wyjaśnij w swoim liście, co uważasz za niewłaściwe i dlaczego. Dołącz dowody własnych prób rozwiązania problemu, jeśli kwestionujesz rachunek za towary lub usługi. Na przykład podaj datę rozmów telefonicznych lub prześlij kopie listów, które wskazują, że próbowałeś negocjować z danym sprzedawcą lub usługodawcą. Spory dotyczące towarów i usług są ograniczone do zakupów powyżej 50 USD. Zakup musi mieć miejsce w Twoim kraju zamieszkania lub w promieniu 100 mil od miejsca zamieszkania, chociaż witryna Bankrate wyjaśnia, że ​​wiele firm obsługujących karty kredytowe rezygnuje z wymogu odległości.Zrzeczenie się praw chroni Cię, gdy dokonujesz zakupów internetowych lub wysyłkowych od odległych sprzedawców.

Ramy czasowe

Masz 60 dni od daty wyciągu z karty kredytowej na zakwestionowanie błędnej pozycji. Zgodnie z Departamentem Spraw Konsumenckich Hrabstwa Los Angeles, wystawca Twojej karty kredytowej ma 30 dni na potwierdzenie otrzymania pisma w sprawie sporu oraz dwa cykle rozliczeniowe lub 90 dni na naprawienie błędu lub poinformowanie Cię, dlaczego uważa, że ​​nie ma błąd.

Rozważania

Możesz odmówić zapłaty spornej części rachunku oraz odsetek od tej kwoty, podczas gdy sprawa jest w trakcie dochodzenia. Wystawca Twojej karty kredytowej nie może pobrać opłaty za opóźnienie ani przekazać sprawy firmie windykacyjnej. Nadal ponosisz odpowiedzialność za niekwestionowane części rachunku, Departament Spraw Konsumenckich Hrabstwa Los Angeles. Wydawca karty będzie oczekiwał zapłaty, jeśli będzie orzekał w sporze przeciwko Tobie.

Oszustwo

Jeśli zauważysz potencjalnie fałszywe opłaty, natychmiast skontaktuj się z wystawcą karty kredytowej, zamiast pisać list w sprawie sporu. Wydawca może zamknąć konto i wydać nową kartę oraz numer. Departament Instytucji Finansowych stanu Indiana wyjaśnia, że ​​Twoja odpowiedzialność jest ograniczona do 50 USD, jeśli Twoja karta zostanie skradziona lub Twoje konto zostanie naruszone, chociaż wiele banków rezygnuje z tej kwoty.

  • Bankrate: jak zakwestionować zakup kartą kredytową
  • IN.gov: Spory dotyczące kart kredytowychZ siedzibą w Kissimmee na Florydzie, Barb Nefer jest niezależną pisarką z ponad 20-letnim doświadczeniem. Jest doradcą zdrowia psychicznego, trenerem finansów i właścicielem biura podróży. Jej prace pojawiały się w takich magazynach jak „The Writer i „Grit, a także jest autorką książki „So You Want to Be Counselor.

    We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy