Samolotem prosto w drugi koniec świata bądź z przesiadką? Jak będę latać w niedalekiej przyszłości

🕓 15.09.2019
📂 Firmy
👁 134
🗨
Jak będziemy latać samolotami później? Połączenia bezpośrednie

Jak będzie wyglądać latanie później? Czy nadal pozostaną potrzebne lotniska pełniące opcję hubów, w których pasażerowie będą się przesiadać do odwiedzenia większych samolotów na dalekich trasach? A może coraz w wyższym stopniu nowoczesne i ekonomiczne niższe samoloty będą latać explicite niemal na drugi wystarczy świata? To niektóre wraz z pytań, na które riposty szukano podczas tegorocznego Kongresu Rynku Lotniczego w Stolicy polski.

Najdłuższe połączenia aeronautyczne na świecie

Najdłuższe bezpośrednie połączenia lotnicze z Polski trwają ponad 12 godzin - to rejsy do Los Angeles i Singapuru. Na świecie są jednak trasy o kilka godzin dłuższe, które eliminują potrzebę przesiadania się.

- Jeśli pasażer zdecydował się skrócić wędrówka o kilka godzin, za cenę przebywania non stop na pokładzie samolotu poprzez kilkanaście godzin, to niesłychanie długie połączenia dalekiego rejonu mają sens i przyszłość przed sobą - oceniła podczas debaty Emilia Osewska-Mądry, country manager izraelskich miarki lotniczych El-Al. Dodała aczkolwiek, że przesiadka na niesłychanie długich trasach ma swe zalety - takie powiązanie jest tańsze, pozwala również zrobić przerwę na wizytowanie np. Singapuru, Bangkoku lub Dubaju.

Obecnie do najdłuższych połączeń lotniczych dzięki świecie zalicza się trasę z Dohy do Auckland, na pokonanie której aeroplan Qatar Airways potrzebuje 18 godzin.

Na innym miejscu jest połączenie australijskich linii Qantas z Londynu do Perth, którego pasażerowie spędzają na pokładzie 17 godzin.

W październiku Singapore Airlines chcą uruchomić bezpośrednie loty z Singapuru do Nowego Jorku, które mają trwać blisko 19 godzinek.

Nie każdy aeroplan poleci na drugi koniec świata

Wyzwaniem dla branży a mianowicie zarówno linii lotniczych, oraz producentów samolotów - wydaje się umożliwienie bezpośrednich lotów spośród Sydney do Europy. Oznaczałoby to złamanie psychologicznej bariery 20 godzin na pokładzie samolotu. Pod koniec sierpnia br. Bloomberg doniósł, hdy Qantas mógłby uruchomić proste połączenie z Londynu do Sydney już w 2022 roku. Trasa ta mierzyłaby połowę obwodu Ziemi.

Australijski przewoźnik rzucił prowokacja Boeingowi i Airbusowi, komponując zapotrzebowanie na samolot, który mógłby przewieźć 300 podróżnych i ich bagaż dzięki tak dalekim dystansie, będąc przygotowanym na takie okoliczności, jak choćby wymuszający palenie większej ilości paliwa długi lot pod wiatr. Potencjalnymi kandydatami do podjęcia się tego zadania są Airbus A350 i Boeing 777X.

- Samoloty używane dziś na tych najdłuższych trasach zabierają na pokład mniej pasażerów, co pozwala m. in. w maksymalnym stopniu efektywniej wykorzystać zapasy paliwa - zwróciła atencję Osewska-Mądry.

Wyzwaniem wydaje się być też zapewnienie odpowiedniego komfortu pasażerom, bo trudno przedstawić sobie podróżnego spędzającego dwadzieścia godzin na środkowym fotelu w klasie ekonomicznej.

Eksperci dostrzegają potencjał tychże najdłuższych połączeń przede wszelkim dla wysoko płatnego aliansu biznesowego, który wielbi sobie m. in. czas. - Ponadto bardziej komfortowe warunki podczas długiej przejażdżki w klasie pierwszej bądź biznes pozwalają po przylocie zacząć pracę, udać się prosto na spotkania, zamiast zmagać się ze zmęczeniem. Dlatego wiele firm postanawia się na ich opłacanie - dodała szefowa El-Al w Polsce.

Airbus w kwietniu br. zapowiedział, że pracuje nad możliwością umieszczenia pod pokładem - gdzie dziś są pojemniki cargo i bagaże a mianowicie kabin z łóżkami, siłownią czy salą konferencyjną, jakie możliwości byłoby rewolucją podczas najdłuższych, kilkunastogodzinnych podróży.

Zobacz też: Airbus zaproponuje łóżka w samolotach na niesłychanie długich trasach

Foto: Boeing / materiały prasowe Boeing 777X ma być samolotem nowej generacji wyposażonym metrów. in. w częściwo składane skrzydła. Pierwsze loty projektowane są na 2019 rok, a dostawy - 2020 r. Foto: Airbus / materiały prasowe Airbus A350-900 XWB ULR swój główny lot miał na koniec 04 2018 r. Jego obszar to niemal 18 tys. km, a czas, jaki to może spędzić w atmosferze, to blisko 20 godzin - deklaruje Airbus

Tanie linie lotnicze przekraczają ocean

Nie tylko tradycyjni przewoźnicy przekraczają granice na dalekich trasach. Również tanie linie aeronautyczne, które przez długie czasy specjalizowały się w bezpośrednich połączeniach między miastami w kontynencie oferowanymi za niską cenę, eksperymentują z wysyłaniem swoich samolotów na ścieżki transatlantyckie. Dzięki temu potrafią łatwiej wypełnić mniejszy samolot na mniej popularnej drodze, niż miałoby to położenie w sytuacji szerokokadłubowej maszyny.

Norweski tani przewoźnik Norwegian uruchomił bezpośrednie loty w Wschodnie Wybrzeże USA, przy jego ślady idą kolejni, a na liście skłonnych jest też Ryanair a mianowicie największa linia lotnicza po Europie - która aczkolwiek kilkukrotnie zmieniała zdanie po tej sprawie.

Według Andrzeja Kobielskiego, członka zarządu Enter Air, połączenia dalekiego zasięgu w formule low-cost i samolotach dotychczas użytych na krótszych trasach, mogą mieć szansę powodzenia pod spodem dwoma warunkami.

- Albo znajdzie się grupa śmiałków gotowa spędzić osiem lub więcej godzin po klasie ekonomicznej samolotu wąskokadłubowego, albo samoloty będą miały ofertę dla tych, którzy są gotowi dopłacić do wyższego komfortu podróży a mianowicie powiedział w dyskusji.

Przypomniał działającą w latach 2006-2008 brytyjską linię SilverJet, która latała z Londynu do Newark i Dubaju. Obsługiwała je Boeingami 737-800, na pokładzie których stało nieco ponad 40 obszarów w klasie biznes, zapewniającej nielimitowane posiłki i napitki, w tym alkoholowe.

Autor:
Kategoria
Top Aktualności Komentarze
Jaceniuk ostrzega, Naftohaz uspakaja: dostawy gazu z Rosji niezagrożone  Informacje
ArcelorMittal wyłączy wielki piec przy krakowskiej hucie. Trzy scenariusze dla pracowników Sekretarz energii USA chwali Polskę. "Podjęła dobrą decyzję" Spór wokół Nord Stream 2. Media: Gazprom grozi Danii pozwem Zanieczyszczona…...
Irena Herbst o programie Apartament plus - wywiad  Nieruchomości
"Sto tysięcy adresów na rzecz Mieszkań plus". Rządowy program ma przyspieszyć Kolejne lokale z Mieszkania plus niebawem zostaną oddane do użytkowania. Kolejka chętnych Przegląd prasy: Mieszkanie plus w ruinie. Raport…...
Inwestycja CPK - jak ją sfinansować?
- Ze względów geograficznych Polska ma wszelkie korzyści centrum komunikacyjnego dla Europy Środkowo-Wschodniej - podkreślił po piątek na konferencji pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild. Dodał, że uruchomienie CPK określa…...
Internet uczynił ziemię płaską. Jak na przykład on-line zmienia geografię?
"Świat jest płaski" - to nie wyłącznie jedna ze spiskowych teorii, ale również tytuł książki Thomasa Friedmana z 2005 roku. Pisze w niej m. in. o tym, iż pojęcie odległości odeszło…...
Inteligentne ubrania: rewolucja czy gratka tylko dla gadżeciarzy?  Informacje
Inteligentne technologie są coraz bliższe człowiekowi. Najpierw wpuściliśmy naszpikowane elektroniką urządzenia do własnych kieszeni, potem do domków. Teraz czas na pozostały krok. Wiele wskazuje na tek krok, że w przyszłości dzisiejsze…...
Infosys w Łodzi chce powiększyć zatrudnienie o 400 osób
Projekt budżetu dzięki 2019 rok do komisji sejmowych Koniec ze odmianą czasu? Komisja Europejska uobecni propozycję W tę niedzielę zrobisz zakupy. Potem przewlekła przerwa Gospodarka rośnie, ale inwestycje rozczarowały Coca-Cola…...
Indie przyspieszają z inwestycjami. Ale najpierw muszą zmienić upoważnienie  Informacje
Grożą śmiercią aktorce. Kontrowersyjny film zanurzył się na ekrany kin w Indiach Basen, spa i fryzjer. Otwarto pięciogwiazdkowy hotel dla psów Nagroda zbyt ścięcie głowy gwiazdy Bollywood. Za rolę…...
Indeks Państwowego Paternalizmu - Nasz kraj awansuje
Zakaz palenia w niektórych lokalach, spożywania alkoholu w rejonach publicznych czy reklamowania e-papierosów. Według Indeksu Państwowego Paternalizmu jesteśmy już w krytycznej dziesiątce państw UE spośród największą liczbą rygorystycznych przepisów w…...
Nie znaleziono