Bezpieczeństwo i oszustwa

17 lutego 2021
Category: Możesz Zrobić

Robins Financial Credit Union dokłada wszelkich starań, aby Twoje konta były bezpieczne i chronione. Dowiedz się, jak Cię chronimy i jak możesz się chronić.

  • Polityka bezpieczeństwa
  • Jak się chronićPomocne wskazówki dotyczące podróżyZgodnie z polityką Robins Financial Credit Union informacje o członkach przechowujemy w tajemnicy, z zastrzeżeniem obowiązujących wymogów prawnych. Aby chronić prywatność członków, Robins Financial Credit Union kontroluje sposób udostępniania wszelkich informacji o członkach. Aby uzyskać więcej informacji, przejrzyj i / lub pobierz kopię naszej Polityki prywatności.

    Jak Robins Financial może Cię chronićRobins Financial Credit Union oferuje usługi cyfrowe i dostęp do kasjerów telefonicznych, aby pomóc chronić Cię przed kradzieżą tożsamości. Korzystanie z usług cyfrowych może pomóc wyeliminować ryzyko utraty lub kradzieży wyciągu. Możesz łatwo przechowywać rekordy i oszczędzać na papierze i wysyłce.

    Śledź aktywność na swoim koncie za pomocą wszystkich naszych bezpłatnych usług cyfrowych, w tym:

    Nasz bankomat zapewnia całodobowy dostęp do konta z dowolnego telefonu. Ta usługa umożliwia:

    • Uzyskaj saldo konta
    • Transfer między kontamiDokonuj spłat pożyczkiAnuluj i aktywuj karty debetowe / kredytoweZweryfikuj ostatnie dziesięć transakcji na swoim koncieMożesz również uzyskać dostęp do swojego konta w każdym z naszych oddziałów lub bankomatów.

      W Robins Financial bezpieczeństwo i ochrona naszych członków jest najwyższym priorytetem. Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony Tobie i Twoim kontom.

      Niestety, oszustwa, o których często jesteśmy powiadamiani, stają się coraz bardziej wyrafinowane, przez co trudniej je wykryć, a tym samym trudniej się przed nimi chronić. Oto niektóre z obecnie często wykrywanych oszustw oraz co możesz zrobić, aby się przed nimi uzbroić:

      Phishing / VishingW przypadku oszustw związanych z phishingiem złodzieje tożsamości podszywają się pod kogoś innego, aby oszukać ludzi do podania swoich numerów PESEL, numerów kont finansowych, numerów PIN, nazwiska panieńskiego matki i innych danych osobowych umożliwiających identyfikację. Chociaż zdarza się to powszechnie za pośrednictwem poczty elektronicznej, pojawił się phishing za pośrednictwem połączeń telefonicznych, znany jako „vishing (phishing głosowy). W takim przypadku dzwoniący może twierdzić, że jest pracownikiem Robins Financial, aby spróbować skłonić Cię do podania Twojego osobistego numeru identyfikacyjnego (PIN) i / lub bezpiecznego kodu dostępu (SAC), omijając w ten sposób nasze zabezpieczenia. Miałby wtedy możliwość inicjowania oszukańczych transakcji na Twoim koncie. Zgłoszono, że ci oszuści sfałszowali nasz numer telefonu, aby ich oszustwo wyglądało na bardziej uzasadnione. Aby uzyskać więcej informacji na temat oszustw związanych z vishingiem,sprawdź ten artykuł z CUNA.

      Robins Financial nigdy nie poprosi Cię o podanie numeru PIN ani SAC przez telefon. Jeśli kiedykolwiek nie będziesz mieć pewności, czy połączenie jest uzasadnione, zawsze możesz przyjść do oddziału, aby porozmawiać z jednym z naszych pracowników, a my zweryfikujemy ważność połączenia.

      Oszustwa związane z pracą w domu lub samozatrudnieniemTego typu oszustwa pojawiają się za pośrednictwem niezamówionych połączeń telefonicznych, e-maili lub wiadomości tekstowych od osoby udającej potencjalnego pracodawcę. Mogą twierdzić, że widzieli Twoje CV opublikowane w Internecie, a może odpowiedziałeś na ogłoszenie na internetowej tablicy ogłoszeń i mają okazję pracować z domu i zarabiać duże sumy pieniędzy. Niestety, tak naprawdę to stanowisko nie istnieje. Potencjalny pracodawca może zażądać poświadczeń bankowości cyfrowej, aby uzyskać dostęp do zdalnej wpłaty i dokonywać oszukańczych wpłat na Twoje konto, aby działać jako pierwsza oficjalna wypłata. Ewentualnie potencjalny pracodawca może wysłać fałszywy czek wraz z instrukcjami dotyczącymi wpłaty, wskazując, że tylko część środków ma być dla Ciebie zatrzymany, a pozostałe środki przelać w inne miejsce.

      Pamiętaj, że tylko dlatego, że czek zostaje wyczyszczony, nie oznacza, że ​​jest to dobry czek. Jeśli kiedykolwiek otrzymasz czek i nie masz pewności, czy jest to oszustwo, skontaktuj się z nami, a nasz personel z przyjemnością pomoże Ci zweryfikować wiarygodność czeku.

      Oszustwa związane z opłatami z góryPodobnie jak w przypadku fałszywego czeku od potencjalnego pracodawcy, ten rodzaj oszustwa obejmuje również otrzymanie czeku z instrukcjami, aby wziąć tylko część wpływów, a pozostałe środki wysłać komuś innemu. Na przykład, gdy sprzedajesz przedmiot online, a kupujący wysyła czek na kwotę znacznie wyższą niż cena sprzedaży. Następnie proszą Cię o przekazanie pozostałych środków firmie przeprowadzkowej, która zorganizuje odbiór towaru.

      Zachowaj ostrożność, jeśli ktoś wyśle ​​Ci czek i poprosi o przesłanie części tych pieniędzy z powrotem do niego lub innej osoby. Nigdy nie należy przyjmować czeku wystawionego na kwotę wyższą niż cena sprzedaży.

      Oszustwa romantyczneWiększość ludzi zna koncepcję catfishingu, w której ktoś online udaje kogoś, kim nie jest, ale oszustwa romantyczne idą o krok dalej. Jeśli połączysz się z oszustem, możesz poczuć się zdruzgotany emocjonalnie i finansowo. Chociaż nawiązanie relacji i zbudowanie zaufania może zająć trochę czasu, oszust w końcu poprosi o pieniądze, prawdopodobnie twierdząc, że są one potrzebne na podróż, rachunki medyczne lub pomoc w jakiejś innej fikcyjnej sytuacji. Jeśli zgodzisz się zapłacić za pierwszym razem, oszust będzie nadal wymyślał nowy powód, aby poprosić o pieniądze, aż w końcu zorientujesz się, że jest to oszustwo, lub nie zostanie Ci już pieniędzy.

      Najlepszą praktyką jest nieprzesyłanie pieniędzy osobom, których nie poznałeś. Jeśli odmówią spotkania się z Tobą osobiście, a nawet porozmawiają przez telefon lub czat wideo, powiedz im, że nie czujesz się komfortowo, wysyłając im pieniądze.

      Korzystanie z tych informacji pomoże Ci zapewnić bezpieczeństwo sobie i swoim kontom. Chociaż wiedza i świadomość są najlepszymi narzędziami do obrony przed oszustwami, oferowane przez nas usługi ochrony przed oszustwami stanowią dodatkową barierę, która pomaga chronić naszych członków przed oszukańczymi atakami.

      Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami podczas podróży, aby funkcja zapobiegania oszustwom mogła dotrzeć do Ciebie podczas podróży, jeśli zajdzie taka potrzeba:

      • Zaktualizuj u nas swoje numery telefonów, w tym numer telefonu komórkowego.
      • Podaj nam tymczasowy numer telefonu.Pamiętaj, aby powiadomić nas o powrocie, abyśmy mogli usunąć ten tymczasowy numer.Dodaj powiadomienie o podróży w naszej aplikacji Card Guard, ustawiając cel podróży, datę wyjazdu i powrotu, aby uniknąć odrzucenia transakcji.Ponadto, jeśli podróżujesz za granicę, weź ze sobą bezpłatne numery międzynarodowe, jeśli będziesz musiał skontaktować się z Centrum Zapobiegania Oszustwom. Dzwoniąc pod numer (y) międzynarodowe, proszę czekać na linii, aż operator odbierze i poprosić o przeniesienie do Działu Zapobiegania Oszustwom.

      • Oszustwo lub spór
      • Usługi zapobiegania oszustwom FalconZgłaszanie oszukańczych działańCzy to oszustwo czy spór?Udział jest kluczem do ustalenia, czy transakcja jest oszustwem czy sporem. Jeśli kiedykolwiek robiłeś interesy ze sprzedawcą lub podałeś mu numer swojej karty, NIE jest to oszustwo. Jeśli NIGDY nie podałeś sprzedawcy swoich danych, jest to oszustwo.

        Dlaczego to ma znaczenie?Jeśli kwestionujemy transakcję jako oszukańczą, a sprzedawca może udowodnić, że masz u niego konto, nie możesz odzyskać pieniędzy. Jeśli jednak odeślemy Twoją transakcję jako spór, mamy większą szansę na odzyskanie pieniędzy.

        Karty debetowe i kredytowe Robins Financial Credit Union Visa ® są monitorowane 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę pod kątem wykrywania oszustw przez Falcon Fraud Monitoring. W godzinach od 8:00 do 21:00 czasu wschodniego możesz się z Tobą skontaktować za pośrednictwem Voice Response Unit (VRU) lub przedstawiciela na żywo, aby sprawdzić, czy Twoje transakcje są prawidłowe. Jeśli jesteś niedostępny, otrzymasz wiadomość z prośbą o telefon pod numer 866-864-9677 (bezpłatny). Jeśli nie otrzymamy od Ciebie odpowiedzi, możemy zablokować Twoją kartę według własnego uznania.

        Pamiętaj, że Przedstawiciele Falcon Fraud nigdy nie poproszą Cię o podanie PIN-u karty, kodu zabezpieczającego (odwrocie karty) lub daty ważności karty. Będą jednak musieli zweryfikować podstawowe informacje, aby potwierdzić Twoją tożsamość.

        Dla posiadaczy kart, którzy podróżują za granicę, mamy listę międzynarodowych bezpłatnych numerów Visa ® dla Falcon.

        Jeśli opłaty są prawidłowe, możesz nadal korzystać z karty. Jeśli opłaty są nieprawidłowe, Twoja karta zostanie zablokowana, aby zapobiec dalszej nieuczciwej działalności. Będziesz wtedy musiał skontaktować się z nami bezpośrednio, aby zgłosić oszustwo i zamówić nową kartę.

        Uwaga: Zapobieganie oszustwom nie może zatrzymać opłaty po jej zatwierdzeniu. Po prostu blokują Twoją kartę, aby zapobiec dalszym oszustwom.

        Ograniczone transakcje – próbując zwalczać nieuczciwą działalność, Robins Financial Credit Union może od czasu do czasu ograniczać określone typy transakcji.

        Zarejestruj się w e-alertach – jeśli masz bankowość cyfrową, możesz zarejestrować się w e-alertach. To tylko kolejny sposób monitorowania konta i transakcji.

        * Obowiązują wytyczne dotyczące odpowiedzialności Visa ®; Aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się z przedstawicielem obsługi klienta.

        Jeśli podejrzewasz nieuczciwą działalność na swoim koncie, natychmiast zgłoś to, kontaktując się z nami.

        Zgłoś zgubioną lub skradzioną kartę debetową / kredytową, blokując ją za pomocą jednej z następujących metod:

        • Bankowość cyfrowa – Użyj opcji „Zgłoś zgubioną / skradzioną kartę w lewym menu.
        • Korzystanie z całodobowej kasy telefonicznej – Wybierz opcję 1, a następnie opcję 3.Zadzwoń do naszego call center lub odwiedź oddział w zwykłych godzinach pracy.Aby zamówić nową kartę, skontaktuj się z naszym call center lub odwiedź jeden z naszych oddziałów.

          Wypełnij ten formularz oszustwa związanego z kartą, aby otrzymać środki na swoje konto za oszukane transakcje.

          Zgłoś zgubione lub skradzione czeki, wstrzymując płatność za pomocą jednej z następujących metod:

          • Korzystanie z całodobowej kasy telefonicznej – Wybierz opcję 1, a następnie opcję 6
          • Zadzwoń do naszego call center lub odwiedź oddział w zwykłych godzinach pracyProsimy o kontakt z naszym call center lub wizytę w jednym z naszych oddziałów w celu uzyskania wszelkich innych zgłoszeń lub zapytań dotyczących oszustw, takich jak:

            • Nieautoryzowane działanie czeku / wersji roboczej papieru
            • Nieautoryzowane wycofanie ACHNieautoryzowany przelew bankowyOszustwo związane z pożyczką

    We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy