3 świetne powody, dla których warto kupować akcje Starbucks

17 lutego 2021
Category: Może Również

Oto dlaczego inwestorzy powinni zwrócić uwagę na kawowego giganta.

Niezależnie od tego, czy jesteś w drodze do pracy wczesnym rankiem, czy po prostu odpoczywasz i spotykasz się z przyjaciółmi, jest bardzo prawdopodobne, że odwiedzisz Starbucks (NASDAQ: SBUX), aby albo złapać szybką filiżankę, albo zrelaksować się i zanurzyć w atmosferze. Gigant kawowy miał łącznie 31 795 sklepów na koniec pierwszego kwartału roku podatkowego 2020, z czego nieco ponad połowa w Ameryce Północnej. Starbucks stał się uosobieniem nowej kultury kawowej i stał się częścią naszego nowoczesnego stylu życia dzięki wszechobecnym sklepom.

Jako klient rozumiem, dlaczego Starbucks jest nadal tak popularny i ma lwią część rynku. Firma ma bardzo skuteczny program lojalnościowy, który pracuje nad personalizacją, wykorzystując ogromne ilości danych klientów do selekcji preferencji i budowania głębokich połączeń. Starbucks miał 18,9 miliona aktywnych członków programu lojalnościowych na koniec pierwszego kwartału 2020 r., Co stanowi wzrost o 16% rok do roku, a 43% członków w Stanach Zjednoczonych korzysta ze swojej karty nagród z łącznej liczby oferowanych dolarów, co jest najwyższym wynikiem od dwóch lat.

Już samo to może wydawać się mocnym powodem do kupowania akcji Starbucks, ale oto trzy inne ważne powody, dla których uważam, że ta firma jest gotowa do dalszego rozwoju.

Źródło obrazu: Getty Images.

1. Dobre wyniki finansowe

W ostatnim raporcie kwartalnym Starbucks było wszystko, co mogło się podobać. Porównywalna sprzedaż w sklepach wzrosła o 5% na całym świecie, a wzrost był stabilny i konsekwentny w Chinach, kluczowym nowym rozwijającym się rynku Starbucks. Zarówno przychody, jak i liczba sklepów w Chinach wzrosły odpowiednio o 13% i 16% rok do roku, co podkreśla silny dwucyfrowy wzrost w najbardziej zaludnionym kraju świata.

Nie tylko przychody nadal wykazywały tendencję wzrostową, ale także ogólna poprawa marży operacyjnej poprawiła się z 21% do 21,9% w segmencie obu Ameryk iz 15,3% do 17,6% w segmencie międzynarodowym. Przyczyny obejmowały zwiększoną dźwignię operacyjną (ze względu na efekt skali), wydajność łańcuchów dostaw obniżającą koszty ogólne oraz przejście przedsiębiorstw detalicznych na działalność w pełni licencjonowaną (tj. Przejęcie kontroli nad aktywami).

W rezultacie zysk operacyjny podskoczył o 20% rok do roku, a zysk netto poprawił się o 16,4% rok do roku. Starbucks kontynuuje wieloletni rekord wzrostu przychodów, a rok obrotowy 2020 zapowiada się na kolejny rok wzrostu przychodów.

2. Przyjmowanie diet roślinnych

Jeśli chodzi o trendy żywieniowe, jednym z tych, które szturmem podbiły świat w ciągu ostatnich kilku lat, jest przejście na diety roślinne. Ponieważ coraz więcej ludzi staje się świadomych swojego zdrowia i jest świadomych korzyści wynikających ze spożywania większej ilości owoców i warzyw, wiele sieci kawiarni i restauracji również wybiera alternatywne produkty roślinne. Sieci fast foodów, takie jak Burger King, zaczęły wprowadzać bezmięsną wersję swoich charakterystycznych burgerów. Dyrektor generalny Starbucks, Kevin Johnson, napisał w zeszłym miesiącu list otwarty do akcjonariuszy, w którym zobowiązał się do rozszerzenia oferty produkcyjnej firmy w celu przejścia w kierunku bardziej przyjaznego dla środowiska menu.

Postrzegam tę zmianę jako sposób na lepsze zaangażowanie klientów, którzy myślą o przyjęciu zdrowszego stylu życia, a także wiąże się z ogólnym trendem odchodzenia od diety opartej na mięsie. Zarząd zdaje sobie sprawę, że jest to droga do dalszego rozwoju Starbucks, aby zachować aktualność, a jednocześnie być bardziej przyjaznym dla środowiska, tak aby budować zrównoważony, rozwijający się biznes.

3. Jednorazowe trafienie z powodu COVID-19

W styczniu w Chinach i innych krajach wybuchła nowa choroba z objawami grypopodobnymi, wywołana przez nowego wirusa o nazwie COVID-19. W rezultacie rząd Chin nakazał zamknięcie centrów handlowych, atrakcji turystycznych oraz punktów gastronomicznych w celu powstrzymania rozprzestrzeniania się.

Starbucks zamknął ponad połowę swoich punktów sprzedaży w Chinach w wyniku COVID-19, a ponieważ sytuacja wciąż się zmienia, firma dostarczy zaktualizowane wytyczne dotyczące roku budżetowego 2020, gdy pojawi się więcej jasności. Na zmianę wskazówek wpłynie również czas zamykania sklepów, ale firma jest przekonana o swoich długoterminowych perspektywach w Chinach, ponieważ działa w tym kraju od około 20 lat, a marka jest tam bardzo silna i rozpoznawalna.

Wraz z przewidywanym tymczasowym uderzeniem w przychody Starbucks, wzrost sprzedaży w tych samych sklepach i zyski za drugi kwartał 2020 r. (I być może również na trzeci kwartał), inwestorzy, którzy są pewni długoterminowych perspektyw firmy będą mieli okazję doładować akcje, gdy analitycy obniżą swoje prognozy zysków z powodu trwającego pesymizmu.

Perspektywy długoterminowe nienaruszone

Długoterminowe perspektywy Starbucks nadal wyglądają świetnie, a inwestorzy, którzy chcą posiadać udziały w firmie, mogą czekać na słabsze zyski z nadchodzących zaktualizowanych wytycznych dotyczących COVID-19, aby przedstawić im okazję do zgromadzenia akcji.

Wraz z zakorzenieniem się inicjatyw firmy związanych z „wzrostem na dużą skalę, przewiduję dalszy wzrost przychodów i ekspansję sklepów Starbucks w miarę rozszerzania swojej obecności na całym świecie.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy